بلاگ

کاربرد پمپ آب در معادن چیست و از آن چه استفاده ای می شود؟

کاربرد پمپ آب در معادن

پمپ های آبگیری پمپ هایی هستند که برای حذف آب از یک منطقه خاص طراحی شده اند.  از پمپ های آبگیری برای خالی کردن آب از قسمت های مختلف  ساختمانی، معادن، ساختمان های سیل زده و تصفیه آب استفاده می کنند.در ادامه این مقاله با تاسیسات سپاهان همراه باشید تا به برسی کاربرد پمپ آب در معادن خواهیم پرداخت.

پمپ های AODD تقریباً در همه اشکال استخراج معدن مورد استفاده قرار می گیرند: زیرزمینی، روباز، لایروبی و ...... از بین چهار نوع استخراج آب،استخراج آب زیرزمینی از پمپ های AODD بیشتر استفاده می کند، اما همه به طور منظم از این پمپ ها استفاده می کنند. از شیب گرفته تا دریفت یا رویه، پمپ های ماینینگ را خواهید دید که برای ایمن نگه داشتن ماینرها کار می کنند.

پمپ آب در معادن

پمپ آب در معادن

کاربرد پمپ آب در معادن

آبگیری معدن ،یکی از کاربرد پمپ آب در معادن

هنگام استخراج زیرزمینی، آب به پایین ترین نقطه منتقل می شود. پمپ های AODD برای انتقال این آب به یک حوضه مرکزی استفاده می شود و سپس برای تصفیه به بالای زمین پمپ می شود. مکان های رایج برای آبگیری عبارتند از آبگیری رانشی، آبگیری زیر تجهیزات حفاری، پمپاژ گل و لای و آبگیری کمربند.کاربرد پمپ آب در معادن

پمپ های AODD به شدت برای پمپاژ آب معدن از نقاط پایین و انتقال آن به دور از مناطق کار،  به یک مخزن مرکزی استفاده می شود. برخی معادن نیز از پمپ های آبگیری گریز از مرکز پنوماتیک قابل حمل برای کاربردهای آبگیری موضعی استفاده می کنندکه کارکرد مشابه  استفاده از پمپ های AODD را دارد.کاربرد پمپ آب در معادن

به عنوان مثال، این پمپ یک انتخاب عالی برای برنامه های شستشوی سر کمربند موجود در معادن زغال سنگ هستند. آب معدن به یک مخزن پمپ می شود تا برداشت شود، سپس با پمپ های سانتریفیوژ الکتریکی چند مرحله ای بزرگ یا سایر فناوری های پمپ دوار با فشار بالا به سطح زمین پمپ می شود.کاربرد پمپ آب در معادن

این فرآیند منطقه کار را از آب و خطرات احتمالی آن  عاری و به ایمنی معدنچیان کمک می کند، از تجهیزات محافظت می کند و بهره وری را بهبود می بخشد. برای مثال، در استخراج زغال‌سنگ، پمپ‌ها  ،آب را از معدن دور نگه می‌دارند، به‌ویژه زمانی که سطح پایین‌تری نسبت به بقیه معدن دارد. اگر عمق آب بیشتر از پنجه چکمه معدنچی در مناطق کار باشد، افسران ایمنی می توانند معدن را تعطیل کنند یا جریمه های سنگینی را برای محل معدن صادر کنند. کاربرد پمپ آب در معادن

آبگیری کارآمد معدن نقش مهمی در عملیات معدنکاری موفق دارد. این بدون توجه به عملیات معدن است. پمپ های آبگیری شرایط کار خشک را تضمین می کنند. آبگیری پمپ های معدن زیرزمینی نیاز به دستیابی به فشار کافی دارد. این برای رساندن آب به سطح است، معمولاً در طول چندین متر.

پمپ های آبگیری به تمیز و خشک نگه داشتن کارگران و محیط های کاری کمک می کند.

آنها به جلوگیری از سایر عوارض زیست محیطی مرتبط با سیل کمک می کنند.

آنها آب های سطحی، زیرزمینی و آب معدن را کنترل می کنند. بیش از حد این می تواند برای هر پروژه معدنی عوارض ایجاد کند.کاربرد پمپ آب در معادن

قبل از شروع استخراج، باید خطر سیل محلی را باز کنید تا بهترین پمپ را برای نیازهای خود پیدا کنید.

پمپ های آبگیری کم حجم می تواند باعث سیل شده و منجر به از دست رفتن تجهیزات حیاتی شود. همچنین منجر به از دست دادن تولید خواهد شد.

برای خواندن مقاله رعایت نکات و ایمنی در معادن کلیک کنید.

برای خرید پمپ آب به صورت تکی و عمده به سایت تاسیسات سپاهان سر بزنید.

اندازه و انواع پمپ AODD که معمولاً برای آبگیری معدن استفاده می شود

blank

اکثر پمپ های آبگیری معدن دارای واحدهای 2 یا 3 اینچی هستند که می توانند جریانی تا 280 گرم در دقیقه (1060 لیتر در دقیقه) ارائه دهند. این پمپ ها معمولاً از آلومینیوم ساخته می شوند و در هنگام کار با آب معدن به دیافراگم ها و مهرهای لاستیکی (نیتریل، نئوپرن) مجهز می شوند. واحدهای نصب شده با آلومینیوم و نیتریل ممکن است بسته به موارد زیر همیشه بهترین راه حل نباشند:

کاربرد پمپ آب در معادن

آب اسیدی : اگر آب معدن بسیار اسیدی باشد، برخی از حساب ها ممکن است از پمپ های چدنی، فولادی ضد زنگ یا پلاستیکی دیافراگمی برای سازگاری استفاده کنند. آنها همچنین ممکن است واحدهای پمپ را با الاستومرهای سانتوپرن تطبیق دهند، زیرا این ماده با اسیدها عملکرد خوبی دارد و در برابر سایش بسیار مقاوم است.

وزن پمپ : از آنجایی که پمپ ها در بسیاری از موارد با دست در معدن جابجا می شوند، معدن ممکن است محدودیت ها یا دستورالعمل هایی برای وزن تعیین کند. این دستورالعمل‌ها ممکن است بسته به کشوری که معدن در آن قرار دارد، توسط نهادهای حاکم ایمنی معدن تنظیم شود. اگر وزن یک عامل کلیدی است، واحدهای پلاستیکی سبک‌تر را انتخاب کنید یا اندازه آن را به یک پمپ 1 ½ اینچی (38 میلی‌متر) کاهش دهید تا وزن پمپ کاهش یابد.کاربرد پمپ آب در معادن

مواد پمپ تنظیم شده : برخی از مواد پمپ ممکن است در هر بازار معدن مجاز نباشند. برای جزئیات بیشتر با مقررات محلی مشورت کنید.

ساخت بست یا پیچ و مهره؟

گیره دار: جداسازی پمپ های ساختمانی گیره دار بسیار ساده است و ابزار بسیار کمی مورد نیاز است. با واحدهای گیره‌دار، می‌توانید منیفولد را به راحتی جدا کنید تا زباله‌ها را در محل بدون نیاز به جابجایی پمپ به محل تعمیر پاک کنید.کاربرد پمپ آب در معادن

پیچ و مهره: تعمیر واحدهای پیچ‌دار نیز آسان است، اما اگر ابزارهای پنوماتیکی در دسترس نباشند، می‌توانند زمان بیشتری برای جداسازی آن‌ها ببرد.

پمپ های پیچ و مهره ای را می توان چندین بار بدون نیاز به تعویض باندهای گیره ای که قابلیت کشش دارند و جزء اجزای سایش محسوب می شوند تعمیر کرد.کاربرد پمپ آب در معادن

واحدهای پیچ و مهره شده را می توان راحت تر از واحدهای گیره دار آب بندی کرد، که به ویژه در هنگام پمپاژ سیالات خطرناک بسیار مهم است.

برخی دیگر از کاربردهای معدنی محبوب که در آن از پمپ های AODD استفاده می شود عبارتند از:

 

تعمیر و نگهداری تجهیزات

روغن کاری: پمپ های AODD برای پمپاژ روغن و روانکاری برای زمینگیرهای بزرگ، بیل مکانیکی، ترامواهای اسکوپ و سایر تجهیزات معدن استفاده می شود.

پر کردن لاستیک (بالاست مایع): پمپ های AODD برای پر کردن لاستیک های عظیم مورد استفاده در تجهیزات حفاری پر از کلرید کلسیم استفاده می شود.

انتقال و توزیع سوخت: یافتن پمپ‌های AODD که برای انتقال سوخت‌هایی مانند گازوئیل در قسمت های مختلف معدن به تجهیزات نیروبخش استفاده می‌شوند، معمول است.

استخراج و پالایش فلزات:

مواد شیمیایی شستشو : برای استخراج فلزات (به عنوان مثال، طلا، مس، نیکل و غیره)، سنگ و سنگ معدن به پودر خرد می شوند و مواد شیمیایی به شمع های آبشویی اضافه می شوند که در آنجا مواد شیمیایی روی شمع ها چکه می کنند. فلزات به ماده شیمیایی متصل می شوند و به جایی می رسند که می توان آنها را گرفت و سپس از ماده شیمیایی استخراج کرد. پمپ های AODD مواد شیمیایی شسته شده را پخش و انتقال می دهند. 

پمپ آب

پمپ آب

مزایای پمپ معدن AODD

پمپ های AODD یک انتخاب ایده آل برای صنعت معدن هستند زیرا:

دارای قابلیت خشک کردن هستند: پمپ های AODD در صورت خشک شدن متناوب آسیبی نخواهند دید. پمپ‌ها در حالت خشک بسیار متداول هستند، مخصوصاً در برنامه‌های آب‌گیری و تخلیه تانکر.

می توانند مواد جامد را تحمل کنند: آنها می توانند مواد جامد را بدون آسیب رساندن به پمپ عبور دهند. واحدهای شیر توپی می توانند مواد جامد تا قطر نزدیک به 0.75 اینچ (19 میلی متر) را تحمل کنند و واحدهای شیر فلپ می توانند مواد نیمه جامد تقریباً خطی را عبور دهند.

مقاومت شیمیایی و دمایی عالی دارند: پمپ‌های AODD را می‌توان از طیف وسیعی از مواد تولید کرد تا بتوانند طیف وسیعی از سیالات و محدوده دما را تحمل کنند.

بدون نیاز به برق: پمپ های AODD به برق نیاز ندارند و می توانند برای عملکرد ایمن و قابل اعتماد در محیط های انفجاری به زمین متصل شوند. این برای ایمنی هنگام پمپاژ مایعات قابل اشتعال یا زمانی که پمپ در محیطی است که بخار وجود دارد بسیار مهم است. 

غوطه ور هستند: آنها را می توان به طور کامل و ایمن بدون هیچ مشکلی در آب فرو برد. 

می‌تواند طیف وسیعی از ویسکوزیته، فشار و نرخ جریان را تحمل کند: پمپ‌های AODD با سرعت جریان تا 280 gpm (1060 lpm) طیف وسیعی از جریان‌ها را ارائه می‌کنند. آنها می توانند فشار تا 125 psi (8.6 بار) و تقریباً هر سیالی را که می تواند تا 90000 cSt (415500 SSU) جریان یابد را تحمل کنند.

قابل حمل هستند: آنها را می توان به راحتی جابجا کرد و برای کار فقط به هوای فشرده نیاز دارند.

نصب آسان است: پمپ های AODD نیازی به تراز لیزری ندارند و برای عملکرد موثر به کنترل های پیچیده نیاز ندارند. آنها به سادگی نیاز به تامین هوا دارند.

تعمیر آنها آسان است: پمپ های AODD از نظر طراحی بسیار ساده هستند و به راحتی می توان آنها را بدون آموزش زیاد یا نیاز به ابزارهای پیچیده در محل تعمیر کرد.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *